hétfő, március 02, 2015

Linzer

Nálam ez az egyik hagyományos húsvéti süti, és ez a bevált receptem hozzá. Sajnos már nem emlékszem, annak idején honnan szereztem meg, az biztos, hogy valamelyik blogból. Változtatás nélkül sütöm azóta is, és puha, omlós, jóillatú, és nagyon-nagyon finom.



Ez a mennyiség elég kevés, nekem kicsit vékonyabbra nyújtva (ez esetben kevesebb ideig kell sütni) is csak 25 darab lett a végeredmény - amennyit én egyedül képes vagyok elpusztítani 1-2 nap alatt. Úgyhogy javaslom a rögtöni duplázását a receptnek.


30 dkg liszt
20 dkg margarin
10 dkg (por)cukor - én csak sima cukorból sütöm, isteni úgy is
1 tojás sárgája
1 cs. vanilincukor
fél citrom héja - lehet egy egész is, ha kisebb a citrom, csak finomabb, illatosabb lesz tőle a tészta
1 tk. sütőpor - ez viszont ne legyen több, hogy ne dagadjon fel és formátlanodjon el a kész sütink
baracklekvár (a linzerek összeragasztásához)


Először össze kell keverni a száraz alapanyagokat, a lisztet, a cukrokat, a sütőport és a citromhéjat, majd gyorsan belemorzsolni a hideg margarint, végül hozzáütni a tojás sárgáját. Fontos, hogy linzertésztánál hideg alapanyagokkal, gyorsan dolgozzunk. Jól össze kell dolgozni a tésztát, idő kell neki amíg összeáll.
A tésztacipót fóliába csomagolni, és hűtőben pihentetni legalább egy órát.
A tésztát fél centi vékonyra kell kinyújtani (több részletben), és linzerkiszúróval formára szaggatni. Előmelegített sütőben, 180 °-on 10 percig kell sütni (az én 3-4 mm vastag darabjaim 8 perc alatt lettek készen).
A lyukas és a teli aljú sütiket baracklekvárral kell összeragasztani, végül a közepükbe még egy kis lekvárt csorgatni. Ne sajnáljuk belőlük a lekvárt, úgy az igazi, bár ez a tészta magában is eladja a sütit.
Lehet a tetejükre porcukrot szitálni, én azt elhagytam, elég édes ez így is.

Milyen sütiket süttök húsvétra?

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése


Minden megjegyzést elolvasok, és igyekszem válaszolni rájuk.
Köszönöm a kommentedet, sokat jelent, hogy elmondod a véleményed!